Home >> Om te starten


Om te starten

 

Dank U voor het kiezen voor een webhost dat gebruikt maakt van het DirectAdmin controle paneel. Omdat DirectAdmin zoveel mogelijke opties biedt raden wij U aan om de documentatie op deze site te lezen voordat klanten accounts gaat creëren.

 

Het begrijpen van de permissie klassen 

 

Er zijn 3 permissie klassen in DirectAdmin:

 

Gebruikers zijn bekend als de eind gebruikers/klanten of de eigenaren van de sites – zij zijn de mensen die de hosting nodig hebben. Zij gebruiken DirectAdmin om e-mailadressen te creëren, om files up te loaden naar hun website, toevoegen van subdomeinen etc. Het gebruikerspaneel geeft de mogelijkheid dit te doen.  

 

Resellers zijn ook gebruikers. Resellers hebben zowel een gebruikerspaneel om de eigen website te modificeren, en een Reseller paneel om gebruikers accounts te creëren.

Admins zijn gebruikers en resellers. Admins hebben ook het admin paneel dat de mogelijkheid biedt om Reseller te creëren en hun server te managen.

Het switchen tussen het gebruikers en het reseller paneel.

Als U inlogt in DirectAdmin ziet U uw Reseller paneel. Om te switchen naar Uw gebruikerspaneel, klikt U op de link ‘user panel’ (gebruikers paneel) helemaal onderaan in de linkerhoek van Uw scherm. Om terug te gaan, klikt U op de link ‘Reseller panel’ (Reseller paneel) onderaan in de linkerhoek van het scherm.

Inloggen als Uw klanten.

 

Resellers hebben de mogelijkheid om in te loggen in het controle paneel als één van de klanten (gebruikers). Om dit te doen, log in zoals hier aangegeven:

login:        uwgebruikersnaam | klant gebruikersnaam

password: uw wachtwoord

 

Het karakter tussen uw gebruikersnaam en de klant gebruikersnaam is een zogenaamd pipe (|). Dit is het teken dat gebruikelijk op backslash toets staat op het toetsenbord. (Houdt shift ingedrukt + backslash om de zogenaamd pipe te krijgen.

Deze optie is gemakkelijk te gebruiken omdat U dan niet het wachtwoord van de klant nodig heeft, als zij willen controleren of het paneel goed functioneert.

Instellen van uw e-mailadres in het controle paneel.

Als U een gebruikers account creëert, kunt U aangeven dat DirectAdmin een email toestuurt met alle account details naar die betreffende klant. Als U ervoor kiest om deze optie te gebruiken, zult U het e-mailadres in moeten stellen in Uw controle paneel, zo deze automatisch gegeneerde e-mails dat e-mail adres zullen gebruiken in het veld From (van). (Waardoor het lijkt dat U persoonlijk een bericht stuurt.)

Om dit e-mailadres in te stellen, log in op het controle paneel en switch naar het gebruikerspaneel. Klik op de button ‘statistics/logs’ en voer uw e-mailadres in het bedoelde veld, klik daarna op ‘save’ (bewaar).

Gebruik site-helper.nl om Uw klanten te ondersteunen.

 

De volledige documentatie is beschikbaar voor al Uw klanten op: http://www.site-helper.net. Site-helper.net is een generieke helpsite die alle webhosts kunnen gebruiken om de klanten te ondersteunen. Of, als U dat prefereert, kunt U de inhoud van site-helper kopiëren en aanpassen naar uw eigen handleidingen. (Wij staan toe aan alle bedrijven om DirectAdmin te lenen voor documentatie).

Maak een besluit over het ingebouwde ticket support systeem

 

DirectAdmin heeft de optie van het ingebouwde ticketsupport systeem, waarmee U klanten toestaat om direct contact op te nemen via het controle paneel. Als U prefereert om de ondersteuning op een andere wijze te geven, dan dient U deze optie uit te schakelen voordat U een gebruikersaccount creëert. (Bekijkt U de documentatie over berichten systemen voor meer informatie)

 

 

neem dan contact op met Easyhelpdesk, of kijk op het Easyhelpdesk.

 


© Yonvie Software. DirectAdmin licensees kan deze pagina reproduceren want hun eigen klantenreproductie door andere partijen belemmerd is.