Home >> Het begrijpen van quota’s


Het begrijpen van quota’s.

 

Het is belangrijk om te begrijpen hoe quota’s werken, omdat een Reseller die zijn/haar quota’s overschrijdt uit zal vinden dat de websites klanten (gebruikers) niet langer zullen functioneren (naast de website van de Reseller). Wijze Resellers houden hun gebruik in de gaten en verzoeken om meer bandwijdte van de server Admin voordat het overschrijden van de quota’s overschreden worden.

 

Gelukkig, DirectAdmin is voorzien van opties die Resellers helpt met het managen van hun quota’s. Bijvoorbeeld, DirectAdmin al automatisch contact opnemen met de Reseller en server Admin wanneer de Reseller zijn/haar bandwijdte een gebruik heeft bereikt van 75%. Dit voorziet in voldoende tijd voor de Reseller om arrangementen te maken met de server Admin voor het aanschaffen van mee bandwijdte.

 

Als gebruikers (klanten) de quota’s van de bandwijdte overschrijden

 

DirectAdmin zal automatisch contact opnemen met de Reseller en de Gebruiker (klant) 80% van de bandwijdte heeft gebruikt. Dit geeft de klant de gelegenheid om meer bandwijdte aan te schaffen voordat het account wordt opgeschort. Wanneer een klant de quota’s van de bandwijdte overschrijdt:

    1) De domein files worden geblokkeerd (bezoekers van de site krijgen een 404 error bericht)
    2) De klant kan niet inloggen op het controle paneel.
    3) FTP toegang wordt opgeschort.
    4) SSH toegang wordt opgeschort.
    5) MySQL databases wordt opgeschort
    6) E-mail toegang wordt opgeschort.

    Bij de start van een nieuwe maand zal DirectAdmin automatische de opschorting opheffen.

 

Handmatig de opschorting van gebruikers ongedaan maken:

 

U kunt handmatig de opschorting van gebruikers (klanten) ongedaan maken via de list/modificeren pagina (toegankelijk vanuit het Reseller paneel). Kanttekening; het handmatig ongedaan van een opschorting is alleen maar werkzaam voor één dag, omdat DirectAdmin om middernacht de gebruikers bandwijdte zal calculeren en opnieuw de opschorting van kracht laat worden.

 

De beste manier om een opschorting ongedaan te hebben is het uitbreiden van de bandwijdte, voor handmatig de opschorting ongedaan te maken.

 

Als gebruikers (klanten) de quota’s overschrijden

 

Als gebruikers de quota’s overschrijden zoals MySQL databases en e-mailadressen, zij krijgen geen toestemming meer om meer te creëren. Bijvoorbeeld, zij zullen één van de volgende berichten ontvangen:
“cannot create additional MySQL databases” (U kunt geen additionele MySQL databases creëren) of “Cannot create additionele e-mail adresssen” (U kunt geen additionele e-mailadressen creëren) – error pagina’s. Als zij al hun disk ruimte hebben geconsumeerd, zullen zij geen toestemming meer krijgen op files up te loaden voordat andere zijn verwijderd. In geen enkele situatie zal het gebruikers account opgeschort worden als de quota’s zijn overschreden.

Als Resellers de quota’s overschrijden

 

De quota’s van de bandwijdte van een Reseller wordt berekend door het optellen van het bandwijdte gebruik van de klanten van de Reseller met het bandwijdte gebruik van de site van de Reseller’s site. DirectAdmin zal automatisch de Reseller en de Adminserver waarschuwen als de Reseller een gebruik van 75% bereikt heeft, of de maximale toegestane bandwijdte. Als de Reseller de quota’s heeft overgeschreden:

    1) De (hoofd) website van de Reseller zal niet langer beschikbaar zijn.
    2) De Reseller zal niet kunnen inloggen in het controle paneel
    3) Alle gebruikers sites gecreëerd door de Reseller zullen niet langer functioneren.
    4) Alle gebruikers (klanten) kunnen niet meer inloggen op het controle paneel.

    Het is erg belangrijk dat Resellers nooit de quota’s overschrijden, omdat alle klanten geen functionerende site meer hebben. Als U inspeelt op veel dataverkeer, is het beste om meer bandwijdte aan te schaffen bij de server Admin als veiligheidsvoorziening.

Bij de start van een nieuwe maand, DirectAdmin zal automatisch de opschorting van de Reseller ongedaan maken.

 

Als Resellers andere quota’s overschrijden

 

Als een Reseller de limiet hebben verbruikt van opties zoals MySQL databases, e-mail accounts, disk ruimte etc. Reseller en zijn/haar gebruikers kunnen niet langer meer items creëren. (MySQL database, E-mail accounts) totdat de quota is verhoogd.

 

Bijvoorbeeld, een Reseller heeft een limiet van 50 MySQL databases aangeschaft. Hij geeft zijn klant Mindy een maximum van 40 databases, en de gebruikers mork op een maximum van 20 databases. Als klant Mindy dan alle databases gebruikt, dan kan de mork maar 10 databases creëren. Zelfs als de mork het maximum nog niet heeft bereikt.

 

In dit voorbeeld, mork kan alleen meer databases creëren, als de server Admin de limiet van de Reseller verhoogd. Of als klant Mindy databases verwijderd.

 

 

neem dan contact op met Easyhosting, of kijk op het Easyhelpdesk.

 


© Yonvie Software. DirectAdmin licensees kan deze pagina reproduceren want hun eigen klantenreproductie door andere partijen belemmerd is.